Thursday, October 21, 2010

ingin jadikan blog sebagai diari... :)


Sudah lama juga saya terfikir - blog ini untuk apa sebenarnya?

Saya bukannya seorang ilmuan, yang banyak ilmu untuk dikongsikan. Saya juga bukan pujangga, yang pandai berpuisi, bijak berbahasa. Saya bukan juga seorang penulis, yang pandai bercerita, pandai berkisah.

Saya cuma salah seorang dari jutaan hamba Allah SWT, yang sedang mencari Redha-Nya...
Saya cuma salah seorang dari jutaan umat Muhammad SAW, yang cuba mengikut Sunnahnya...
Saya cuma salah seorang dari jutaan wanita yang bernama Isteri, yang cuba meraih gelaran Solehah...
Saya cuma salah seorang dari jutaan wanita yang bergelar Ibu, yang cuba menjadi Mithali...
Saya cuma salah seorang dari jutaan anak, yang mahu berbakti kepada Mak & Ayah...
Saya cuma salah seorang dari jutaan kakak, yang mahu sentiasa melindungi Adik-Adik saya...

Selain itu, saya juga seorang teman, seorang ketua dan seorang pekerja. Mungkin juga, tanpa saya sedari, saya adalah banyak lagi..... Syukur, Allah jadikan saya 'somebody' juga... :)

Jadi, ini adalah catatan perjalanan hidup saya yang sementara ini. Hidup yang saya harapkan mendapat Redha Ilahi. Hidup yang saya ingin isi sebagai seorang Hamba Allah SWT, Umat Muhammad SAW, Isteri Solehah, Ibu Mithali, Anak yang Taat, Kakak yang Baik, Teman yang Sejati, Ketua yang Memahami dan Pekerja yang Amanah.

Wah, tinggi betul harapan saya pada diri saya sendiri... :)

Harapnya catatan ini sebagai kenangan hidup saya. Buat tatapan suami, anak-anak, mak ayah dan adik-adik kalau sudi. Syukur kalau ada yang membaca, dan ambil yang baiknya. Yang tak baik, jadikanlah pengajaran.

Semoga Allah Redha dengan saya...

Ingin terus meraih Solehah, demi cinta kepada Allah...

No comments:

Post a Comment