Wednesday, November 3, 2010

32? Alhamdulillah...


30 Oktober 2010 - Umur saya genap 32 tahun. Alhamdulillah, saya sangat bersyukur kerana pada usia ini, sudah terlalu banyak nikmat yang Allah beri kepada saya. Mari kita lihat kronologi hidup saya yang penuh nikmat ini. :)

30 Oktober 1978 - Saya lahir dengan nikmat ISLAM. Saya anak sulung ayah (Abd Talib) & mak (Rusmah). Saya cucu kedua Tok Wan (Hj Abd Hamid) & Arwah Tok (Hjh Som). Saya cucu ketiga Arwah Atok (Hj Juraimi) & Nenek (Hjh Peah).

15 Januari 1981 - Saya dapat adik lelaki (Asyraf).

5 Februari 1983 - Saya dapat adik perempuan (Refqah).

Januari 1985 - Saya mula sekolah darjah 1 di Sekolah Kebangsaan Kajang & Sekolah Rendah Agama Sungai Kantan.

16 Mei 1985 - Saya dapat adik perempuan lagi (Rifhan).

1990 - UPSR, saya dapat 4A. Sekolah agama - dapat nombor 3 keseluruhan darjah 6.

1991 - Dapat masuk Sekolah Berasrama Penuh (SBP), Sek Men Sultan Abdul Halim, Jitra. Tapi tahan 2 bulan je. Huhuhu...

1991 - Tukar ke Sekolah Menengah Agama Selangor, Kajang (tepi Masjid Kajang masa tu). Masa tingkatan 1 saya dapat Tempat Pertama peperiksaan akhir tingkatan 1, Alhamdulillah.

9 Februari 1991 - Saya dapat adik lelaki lagi (Amirul Aizat).

4 Mei 1993 - Saya dapat adik perempuan lagi (Rufaidah).

1993 - PMR, saya dapat 9A. Dapat tawaran ke Kolej Islam Sultan Alam Shah, Alhamdulillah.

1994 - Di KISAS, jumpa kawan-kawan yang best - OHARIS. O-Ojan (Fauzana), H-Hani (Hani Soraya), A-Ayan (Nor Azian), R-Ratna (sayalah tu!), I-Iezs (Aizatul Isla), S-Sera (Saira). Walaupun ada yang cop kami 'gengster', kami tak kesah! :)

1995 - SPM, saya dapat 8 aggregate, Alhamdulillah. Dapat biasiswa Tenaga Nasional Berhad dan dapat pergi UK buat A Levels! :D

1996 - Saya ke UK, Concord College untuk buat A Levels.

1998 - Saya balik Malaysia sambung Ijazah di UNITEN.

1999 - Mak pergi umrah, dan doakan saya di Jabal Rahmah semoga dapat jodoh yang baik. :)

April 1999 - Saya jumpa Kamarul bin Abdul Karim (suami sayalah!). Dia cikgu memandu saya. :)

Feb 2002 - Saya dilamar Kamarul bin Abdul Karim. :)

Jun 2002 - Saya dapat Bachelor in Accountancy dari UNITEN, Alhamdulillah.

Ogos 2002 - Saya berkongsi kegembiraan suami, dapat Bachelor in Business Administration dari UPM.

27 Disember 2002 - Saya sah menjadi isteri Kamarul bin Abdul Karim.

9 April 2004 - Saya menjadi ibu - KASREENA RUMAISYA BINTI KAMARUL lahir ke dunia, membahagiakan lagi kami suami isteri.

2006 - Bertambah ahli keluarga - Adik saya Refqah, disatukan dengan Ikhman Ariff.

17 Februari 2009 - Saya dikurniakan seorang mujahid - KASYFEE RAYYAN BIN KAMARUL.

Disember 2009 - Bertambah lagi ahli keluarga - Adik saya Rifhan, disatukan dengan Nurul Hafiz.

21 Februari 2010 - Yang dinanti-nanti telah tiba. Adik saya, Refqah melahirkan Imran Raheesh bin Ikhman Ariff, setelah melalui pelbagai dugaan!

Banyak betul nikmat Allah bagi saya, kan? Syukur Alhamdulillah. Mana mungkin saya betul-betul dapat membalas segala nikmat Allah itu. Rasa tidak cukup dengan hanya menjadi hamba yang taat. Tapi, itulah yang saya cuba buat, tanda syukur dan terima kasih saya kepada Allah Yang Maha Esa. Doa saya di hari lahir saya ini - Semoga Allah beri saya kekuatan untuk terus meraih SOLEHAH dan semoga Allah redha dengan saya.

Ingin terus meraih solehah, demi cinta kepada Allah.

No comments:

Post a Comment